شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 26,099
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,680,102
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 156
کاربران حاضر: 156
نقش راهکار آمیخته بازاریابی در عملکرد صادراتی بنگاه ها (با تأکید برآمیخته محصول)
چکیده:
همان گونه که موفقیت بنگاه های کسب و کار در درون مرزهای ملی در گرو بازاریابی صحیح و اثربخش می باشد، هنگامی که دایره فعالیت یک بنگاه به خارج از مرزها توسعه می یابد نیز دستیابی به موفقیت، رهین درک صحیح مختصات بازار خارجی و اتخاذ راهکار های مناسب برای مدیریت آن است. چالش های عمده در بازاریابی صادراتی شامل انتخاب بازارها و یا کشورهای مناسب از طریق تحقیقات بازاریابی و تصمیم گیری در خصوص چگونگی تدوین راهکار آمیخته بازاریابی می باشد. این تصمیم، بیش از هر چیز متأثر از زیربنای فلسفی مورد قبول بنگاه، در خصوص نحوه فعالیت در بازار خارجی می باشد. معمولا فعالان عرصه صادرات از یکی از چند نگرش فلسفی خاص در این زمینه متأثرند و فرایند تدوین آمیخته بازاریابی خود را مستقیماً بر پایه راهکار اصلی منشعب از این نگرش بنا می نهند. بازتاب این راهکار، در سطح انطباق پذیری آمیخته بازاریابی ارائه شده از سوی سازمان با ویژگی های بازار هدف آشکار می شود. مقاله حاضر با بررسی نگرش ها و راهکار های اصلی موجود در رابطه با مدیریت بازارهای خارجی، سعی در تحلیل نگرش و راهکار غالب در نحوه عرضه آمیخته محصول در حیطه صادرات کشور، پیامدهای آن و در نهایت پیشنهاداتی جهت افزایش اثربخشی این راهبرد از طریق ارائه صحیح آمیخته محصول، نموده است. این مهم به مدد بررسی روند کالایی بازاری صادرات ایران در ۲۵ سال اخیر دنبال شده است.
کلید واژه: بازاریابی، صادرات، بنگاههای کسب و کار، آمیخته بازاریابی
نویسنده(گان): حبیب ا... دعایی، زهرا حسینی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.