شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 26,687
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,680,690
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 86
کاربران حاضر: 87
بررسی تأثیر نیروهای رقابتی بازار بر استراتژی های بسته بندی کالا با استفاده از مدل رقابتی پورتر
چکیده:
از آنجایی که علت بروز بسیاری از تحولات اخیر در نحوه بسته بندی کالاها را می توان به انتظارات جدید جامعه مصرف کننده و از طرفی دیگر به شدت، میزان و نوع رقابت موجود در بازار رقابتی امروز منسوب دانست، می بایست در تأثیر عامل رقابت و استراتژی های بازاریابی انتخابی شرکت ها برنحوه بسته بندی کالاها بازاندیشی موشکافانه تری نمود. بررسی این امر نه تنها شرکت ها را در برابر فشار رقابتی و تغییرات ساختاری صورت پذیرفته در صنعت به عنوان یک تهدید، مصون نگاه می دارد، بلکه می تواند این توانمندی را به انان بدهد تا به این رویدادها به عنوان یک فرصت بنگرند و با انجام اقدامات مقتضی از انان منتفع گردند. با توجه به این مسأله، در این مقاله سعی گردیده است تا با بررسی تأثیر رقابت در قالب تاثیر نیروهای رقابتی بازار (5 نیروی رقابتی پورتر) بر عنصر بسته بندی به عنوان یکی از عناصر و ابزارهای مهم بازاریابی محصولات، به درک درستی از بسته بندی رقابتی دست یافته و بتوانیم از آن طریق مزیت رقابتی منحصربفرد و نوینی را برای محصولات شرکت ها معرفی نمائیم.
کلید واژه: بسته بندی، رقابت، مدل نیروهای رقابتی پورتر، استراتژی های بسته بندی، استراتژی بازاریابی
نویسنده(گان): فریبرز رحی منیا، سید مسلم علوی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 1387
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.