شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 409
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,681,309
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 75
کاربران حاضر: 75
بررسی و توضیح مفهوم ارزش نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف کنندگان و معرفی شیوه های مختلف ایجاد ارزش نام و نشان تجاری
چکیده:
یکی از مهم ترین مفاهیم بازاریابی در دهه 1980 مفهوم ارزش نام و نشان تجاری بوده است. مطالعه ارزش نام و نشان تجاری بر مبنای دوبعد مالی و مصرف کننده انجام می شود. بر اساس دیدگاه مصرف کننده ارزش نام و نشان تجاری مجموعه ای از دارایی ها نظیر آگاهی از نام، کیفیت ادراک شده، وفاداری، انگاره و تداعی معانی نسبت به نام و نشان تجاری است که در ذهن مصرف کنندگان ایجاد می شود و باعث ایجاد ارزش افزوده به محصول می گردد. ایجاد ارزش نام و نشان تجاری مستلزم آن است که نام و نشانی آشنا با تداعی های قوی، مطلوب و منحصربفرد ایجاد شود. در این مقاله چهار راهبرد بازاریابی که ارزش نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف کننده را ارتقا می دهد به صورت های زیر معرفی و مورد بررسی قرار می گیرد. 1-انتخاب عوامل هویتی یا عوامل نام و نشان تجاری مثل نام، شعار، آرم، سبمل و ...، 2-ترکیب عوامل هویتی نام و نشان درون برنامه ها و استراتژی های آمیخته بازاریابی، 3- ایجاد تداعی های ثانویه با استفاده از عواملی نظیر شرکت، کشور ساخت و ...، 4-سرمایه گذاری راهبردی برای ارتقاء ارزش تکنولوژی و ارتباطات مولد ارزش نام و نشان تجاری
کلید واژه: ارزش نام و نشان تجاری، عوامل هویتی نام و نشان تجاری، کیفیت ادراک شده، زنجیره ارزشی، بازاریابی رابطه ای، بازاریابی اجازه ای، تداعی های ثانویه
نویسنده(گان): منیجه بحرینی زاده
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.