شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 26 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 21,147
بازدید دیروز: 17,365
بازدید کل: 159,113,351
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 109
کاربران حاضر: 110
سازمان یادگیرنده ؛ اساس و محور رقابت در دنیای ناپایدار امروزی
چکیده:
یکی از راههای کسب مزیت رقابتی پایدار، تاکید و توجه بر یادگیری مستمر کارکنان سازمان به منظور نیل به اهداف سازمانی با حداکثر اثربخشی است. مسلما، محیط متغیر امروز، به سازمانها اجازه نخواهد داد که در مقابل فشارهای ناشی از مهارت،تواناییها و تکنولوژیهای رقبا، به صورت سنتی و همیشگی اداره شوند. بسترسازی و زمینه سازی یادگیری و آموزش سریعتر از رقبا، می تواند به سازمان کمک کند تا نسبت به رقبا سریعترو بهتر گام بردارد. محیط متلاطم و متغیر شرکتها که مشخصه اصلی آن جهانی شدن بازارها، تغییر نیازهای مشتریان و افزایش رقابت در بازار محصولات می باشد، شرکتها را مجبور می سازد تا پیوسته به دنبال بهبود عملکرد خود باشند. امروزه، آموزش و یادگیری شرط اصلی پیشرفت و موفقیت هر سازمانی می باشد. چرا که آموزش از یک طرف، کارکنان را ورزیده ساخته و توانائیهای بیشتر و پر بارتری را در آنها ایجاد می کند. از طرف دیگر، باپیشرفت و افزایش مهارتهای کارکنان، نیازها و خواسته های مشتریان به نحو مطلوبتری برآورده می شوند که این امر کسب مزیت رقابتی پایدار را برای سازمان به ارمغان می آورد. در این مقاله به بررسی مفاهیم و ویژگیهای سازمان یادگیرنده و نیز نقش آن در کسب مزیت رقابتی پایدار پرداخته می شود.
کلید واژه: یادگیری، سازمان یادگیرنده، رویکردها و ویژگیهای سازمان یادگیرنده، کسب مزیت رقابتی پایدار
نویسنده(گان): بهنام شهایی
منبع: اولین همایش ملی مدیریت صنعتی
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه