شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 33,794
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,635,166
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 80
کاربران حاضر: 80
استانداردهای مدیریت کیفیت و نقش آن در حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده
چکیده:
بکارگیری نظام های کیفیتی در ایجاد و ارتقای اعتماد و اطمینان در نزد مصرف کننده و حمایت از وی بسیار سودمند است و باعث ایجاد ارزش افزوده بیشتر در فعالیت های اقتصادی می گردد. نظام های کنترل کیفیت، محاسبات هزینه ای تولید و توزیع کالا را به نظام هایی سازمان یافته و کارا مبدل می کند که می توانند مزایای رقابتی شگرفی را با ترکیب کیفیت بالا و هزینه پایین برای بنگاه تجاری به ارمغان آورند. توجه به نظام کیفیت به اجرای با کیفیت فرآیند تولید کالا، تأکید بر نظام مند شدن شبکه توزیع، ایجاد رضایت مندی در مصرف کننده منجر خواهد شد. در این مقاله سعی بر آن است تا با درنظر گرفتن چرخه استانداردهای مدیریت کیفیت در شبکه توزیع، تأثیر آن از دو دیدگاه حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده مورد بررسی قرار گیرد. از سویی دیگر با استقرار نظام های کیفیتی در بنگاه های تجاری – تولیدی، امکان رقابت در فعالیت های اقتصادی افزایش می یابد و کسب سهم قابل توجهی از بازار را برای تولیدکننده به ارمغان می آورد. بنابراین در این مقاله، ضمن بررسی کارایی سیستم های مدیریت کیفیت در حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده، چگونگی اجرای الزامات این استانداردها و همچنین راهکارهای حمایتی بخشهای خصوصی و دولتی در این راستا ارائه می گردد.
کلید واژه: حمایت از تولیدکننده، حمایت از مصرف کننده، استانداردهای مدیریت کیفیت، PDCA
نویسنده(گان): زهرا آقاجانی، الهام پیروز
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تولید
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.