ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 10,715
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,590,763
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 296
کاربران حاضر: 296
تعداد دریافت: 1
تعداد بازدید: 2180
بررسی مزیت نسبی تولید مرکبات در استان مازندران با استفاده از تکنیک ماتریس تحلیل سیاستی (PAM)
چکیده:
با توجه به اهمیت راهبرد صادرات غیر نفتی، اندازه گیری و بررسی مزیت نسبی مهم و ضروری می باشد. بدیهی است بدون داشتن اطلاعات لازم درباره مزیت نسبی، امکان برنامه ریزی درست و علمی در بخش تجارت خارجی امری غیر ممکن می باشد. بعلاوه، مزیت نسبی اصولاً نشانگر تولید نسبتاً کارا در شرایط موجود می باشد و در این رابطه نیز، برنامه ریزی برای استمرار و ارتقاء بهره گیری بهینه از عوامل تولید کمیاب ضروری می باشد. این مقاله با بکارگیری ماتریس تحلیل سیاستی (PAM) مزیت نسبی مرکبات استان مازندران را مورد سنجش و بررسی قرار داده است. بر اساس نتایج مطالعه حاضر، استان مازندران درمحصولات مرکبات دارای مزیت نسبی می باشد. تحلیل حساسیت، قوت نتیجه مذکور را تایید می کند. بدیهی است تقویت عناصر تاثیرگذار در مزیت نسبی مرکبات استان به ویژه کاهش هزینه تولید و حمایت موثر می تواند در ارتقاء و پایداری مزیت نسبی این گروه محصول نقش مهمی داشته باشد.
کلید واژه:
ماتریس تحلیل سیاستی، شاخص های مزیت نسبی، شاخص هزینه منابع داخلی، مرکبات، مازندران
نویسنده(گان):
سعید راسخی، علی صیامی
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1387
تعداد صفحات:
11
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
226 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved