شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 11 آبان 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,932
بازدید دیروز: 37,038
بازدید کل: 156,892,181
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 165
کاربران حاضر: 165
بررسی بازاریابی و صادرات میوه و تره بار ایران (1374 الی 1383(
چکیده:

ایران علی رغم داشتن مزیت نسبی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی، متأسفانه در مرحله ی صدور و درصحنه ی بین المللی به دلیل ناکارایی عملیات بازاریابی، در مقایسه با کشورهای رقیب، این مزیت را از دست داده است. در مقاله حاضر، ضمن بیان اهمیت بازاریابی محصولات کشاورزی و معرفی استراتژی های مختلف بازرگانی، منافع بازاریابی محصولات کشاورزی را تحلیل نموده و بازارهای صادراتی میوه و تره بار ایران را شناسایی و مورد بررسی قرار داده ایم. همچنین کشورهای صادر کننده ی رقیب ایران در صادرات میوه و تره بار را مشخص نموده و به تجزیه و تحلیل هر یک پرداخته ایم. از جمله پیشنهادات مقاله حاضر در زمینه اتخاذ سیاست صادرات، می توان به شناساندن قوانین و مقررات بازرگانی خارجی و بررسی عوامل مؤثر بر توسعه صادرات محصولات کشاورزی اشاره نمود. علاوه بر این، کاهش بوروکراسی و ضوابط بازدارنده اداری، گسترش امکانات بازاریابی و تبلیغات، اعطای تسهیلات اعتباری به صادرکنندگان و ایجاد شرکت های حمل و نقل بین المللی، به منظور حمایت از صادرکنندگان توصیه می شود. همچنین توسعه امکانات بسته بندی، به عنوان یک اقدام اصلاحی مهم در فرایند صادرات به شمار می آید.

کلید واژه: بازاریابی، صادرات، میوه و تره بار
نویسنده(گان): اسماعیل فلاحی، صادق خلیلیا
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: بازرگانی و تجارت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1387
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.