شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,873
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,589,921
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 212
کاربران حاضر: 212
ارتقای رقابت صادراتی بنگاههای کوچک و متوسط (SMEs)
چکیده:
در جهان کنونی تحولات پیچیده ای با سرعت بسیار بالا جریان دارد به گونه ای که رویارویی با آن به صورت یک چالش برای کشورها درآمده است. این چالش ها از آنجا ریشه می گیرد که تحولات سریع و پیچیده در حال به وجود آوردن جامعه ای نوین هستند که در آن علاوه بر شکل گیری نوع جدیدی از تقسیم بین المللی کار، مسائل سیاسی و اجتماعی در کشورها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. همچنین تجارت و سرمایه گذاری به عنوان ابزارهای نیرومند توسعه شناخته شده و مورد توجه کشورها قرار گرفته اند. تجارت و سرمایه گذاری موجب گشوده شدن بازارهای جدید و دسترسی به آنها و گسترش ظرفیت تولید و افزایش سطح درآمد و اشتغال می شود. یکی از دغدغه های کشورهای در حال توسعه در سالیان اخیر در صحنه تجارت جهانی پایین بودن قدرت رقابت آنها می باشد. آنها باید مشکلات خود مثل محدودیت های عرضه را حل نمایند، ظرفیت تولید ملی و کارآیی تجارت را افزایش دهند و زیرساخت حمل و نقل را ایجاد نمایند. آنها همچنین لازم است یک استراتژی کاملاً مرتبط با ارتقای صادرات و سرمایه گذاری برای کشورشان اتخاذ نمایند. اگر کشورهای در حال توسعه در سطح وسیعی فرصت و شانس رقابت داشته باشند دیگر به صادرات اقلام محدودی از کالاهای اولیه وابسته نخواهند بود و همین امر موجب خواهد شد که مهارت ها و سطح تکنولوژی خود را که موجب افزایش دستمزدها می شود ارتقاء بخشند.
کلید واژه: رقایت صادراتی، بنگاههای کوچک و متوسط، SMEs
نویسنده(گان): امیرعطاردیان
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: پیرامون مدیریت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1386
تعداد صفحات: 6
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه