ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 504
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,681,404
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 116
کاربران حاضر: 117
تعداد دریافت: 10
تعداد بازدید: 2033
بررسی ساختار صنایع غذایی سریع در ایران و عوامل مؤثر بر رفتار مصرف کننده (بررسی موردی دانشجویان ایرانی)
چکیده:
علی رغم جهانی شدن صنعت غذای سریع، تحقیقات موجود به بررسی رفتار مصرف کننده و ادراک و احساس مشتری از محصولات و خدمات، محدود شده است. مطالعه کاوشی حاضر معیارهای انتخاب رستوران های غذای سریع را در میان دانشجویان ایرانی مورد بررسی قرار می دهد، با در نظر گرفتن ویژگی هایی که دانشجویان احساس می کنند برای آنها اهمیت بیشتری دارد. تحلیل هم پیوند به عنوان ابزار آماری تحقیقات بازاریابی با قدرت پیش بینی قوی انتخاب مشتریان، از میان گزینه های محصولات و خدماتی که دارای چندین خصوصیت و ویژگی هستند، برای تحلیل داده ها در این پژوهش، مورد استفاده قرار گرفته است. براساس نتایج به دست آمده از پرسش نامه ها که به وسیله آمار استنباطی، با نرم افزار SPSS تحلیل شده اند، از میان هشت عامل مورد بررسی، که به صورت هشت فرضیه بیان شده است، فرضیه های مربوط به نام تجاری، کیفیت، تنوع غذایی، سرعت خدمات و پاکیزگی، به عنوان عوامل تأثیرگذار در انتخاب رستوران های غذای سریع توسط دانشجویان شناخته شده است. از سوی دیگر براساس نتایج به دست آمده از تحلیل هم پیوند، عوامل مرتبط با غذا شامل کیفیت، تنوع غذایی و میزان غذا، در درجه اول اهمیت برای دانشجویان قرار دارند. در کمال تعجب و برخلاف نتایج تحقیقات در سایر کشورها، قیمت کم اهمیت ترین عاملی است که بر انتخاب دانشجویان تأثیر می گذارد و جالب تر آنکه، قیمت گران غذاها بیشتر مورد توجه دانشجویان است. در انتها، قابل ذکر است که انجام چنین مطالعات و پژوهش هایی، شرط لازم جهت جهانی سازی صنعت خدمات غذایی، توسعه استراتژی های بازاریابی مؤثر و احراز و استقرار استراتژی های عملیاتی است.
کلید واژه:
غذای سریع، رفتار مصرف کننده، تحلیل هم پیوند
نویسنده(گان):
لیلا فرهی یان، افسانه ملکم
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
بازاریابی
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1386
تعداد صفحات:
18
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
343 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved