شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,283
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,715,580
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 98
کاربران حاضر: 100
استقرار نظام مدیریت کیفیت در سازمان و ارتقاء توان رقابت
چکیده:
در سال های کنونی که تحولات نمایانی در نظریه ها و عملکرد مدیریت در جهان پدید آمده است. اندیشه های تازه ای برای مدیریت اثربخش با تکیه بر بالابردن کیفیت و کاهش دادن هزینه و نهایتاً ایجاد توسعه مزیت های رقابتی پایدار مطرح شده است. در فلسفه مدیریتی جدید، مشارکت همه کارکنان، پیمانکاران و کلیه دست اندرکاران از خریدار مواد اولیه گرفته تا تولید، فروش، خدمات بعد از فروش را طلب می کند. در این مشارکت که پدیده ای پویا، مستمر و اثربخش می باشد نقش اساسی را مشتریان به خود اختصاص داده اند. مشتریانی که در گذر مزمان خواسته ها، نیازها و علائق آنها به صورت مستمر تغییر می یابد. شیوه مدیریت کلاسیک در محیط پیچیده، متغیر و آشفته اقتصادی امروزی چندان کارآمد نیست. عملکردهای فعلی مدیریت، رفته رفته جای خود را به یک فلسفه جدید مدیریت می دهند که کارکنان را رمز موفقیت در هرگونه فعالیت سازمانی می داند. این مقاله این موضوع را به بحث گذاشته است.
کلید واژه: نظام مدیریت کیفیت، سازمان، توان رقابتی، فلسفه جدید مدیریت
نویسنده(گان): محمدمهدی وهابی، عباسعلی قدیریان
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1386
تعداد صفحات: 5
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.