شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 31 شهریور 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,371
بازدید دیروز: 25,427
بازدید کل: 155,545,968
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 78
کاربران حاضر: 78
مدیریت زنجیره عرضه با رویکرد هزینه مبادله
چکیده:
دانش مدیریت زنجیره عرضه به سرعت در حال تحول است و دیدگاههای زیادی درباره اینکه چگونه صنایع باید سازماندهی شوند تا بیشترین منافع و کارآیی را به همراه داشته باشد تحت ساختارهای مختلف سازمانی در این حوزه قابل بررسی است که مقاله حاضر بدان می پردازد. با عنایت به اینکه مدیریت زنجیره عرضه یک مفهوم بین رشته ای است که به ابعاد زیادی نظیر بازاریابی، اقتصاد، لجستیک، رفتار سازمانی و غیره متکی است. مقاله حاضر به دنبال ارایه چارچوبی از ادبیات اقتصادی است که بریا آن هایی که به درک و کاوش در مفاهیم مدیریت زنجیره عرضه علاقمند هستند، مقید است و منشاء و سیر پیشرفت تحلیل هزینه مبادله را توصیف می کند و مفاهیم کلیدی این نظریات را تشریح می نماید. این مقاله اثرات بالقوه هزینه مبادله بر هماهنگی عمودی درون یک صنعت و بنابراین مدیریت زنجیره عرضه را به بحث می گذارد. سرانجام روش هایی را برای به تجربه درآوردن تحلیل هزینه مبادله پیشنهاد می کند که منجر به توصیه هایی برای همکاری نزدیک تر میان محققان و مدیران بازرگانی می شود.
کلید واژه: مدیریت زنجیره عرضه، هزینه مبادله، هماهنگی عمودی صنعت
نویسنده(گان): جیل هابز، یزدان سیف (مترجم)، رضا بوستانی (مترجم)
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1386
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.