ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 9,645
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,589,693
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 232
کاربران حاضر: 232
تعداد دریافت: 3
تعداد بازدید: 2416
تئوری های جدید تجارت و کشورهای درحال توسعه و مسائل سیاستی و فن شناختی
چکیده:
این مقاله شرح مفصل و دقیقی از نظریه های جدید تجارت و پیوند آن با منافع اقتصادی کشورهای در حال توسعه ارائه می کند. اغلب تئوری های جدید تجارت، بر موضوعاتی تأکید دارند که بیشتر مربوط به کشورهای توسعه یافته هستند. موضوعاتی از قبیل تجارت درون صنعتی، رفتارهای راهبردی انحصارات چندجانبه بزرگ و این مورد که کشورهای شمال ابداع کننده و کشورهای جنوب تقلیدکننده هستند. این مقاله، شاخه های مختلف تئوری های جدید تجارت را مورد بررسی قرار داده و گفته است که بخش هایی از تئوری های جدید تجارت هستند که مربوط به موارد تجارت توسعه کشورهای درحال توسعه هستند. این بخش ها مربوط به مواردی همچون درک فرآیند کاهش شکاف فن شناختی بین کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته، مسائل مربوط به درک مفهوم مذاکرات مربوط به فن شناختی شمال- جنوب و نقش فعالیتهای چندملیتی در کشورهای جنوب و پویایی های صنعتی و دستیابی به رقابت و نقش سیاستهای دولتی در افزایش قدرت رقابت در اقتصاد می شود.
کلید واژه:
تئوری تجارت، درحال توسعه، گزینه های سیاستی، فن شناختی
نویسنده(گان):
ساموئل و نگ، بیتا نوروزی (مترجم)، بهروز ناظم (مترجم)
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1386
تعداد صفحات:
14
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
156 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved