شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,306
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,523,584
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 136
کاربران حاضر: 136
سیاست راهبردی (استراتژیک) تجاری و خلق مزیت در کشوری در حال توسعه
چکیده:
سیاست راهبردی تجاری، سیاست تجاری در شرایط الیگوپولی و در محصولات دارای فن شناختی پیشرفته است. کشورهای پیشرفته (ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن) سه بازیگر اصلی سیاست های راهبردی تجاری بوده اند. برای اجرای این سیاست، دولت در تجارت مداخله می کند و با انتخاب صنایع راهبردی، از طریق ابزارهای این سیاست به حمایت از صنایع منتخب صادراتی برای توسعه صادرات می پردازد. این مقاله ضمن مروری بر مفهوم سیاست راهبردی (استراتژیک) تجاری در متون ذی ربط، تجربه برخی کشورها از جمله کره جنوبی در استفاده از سیاست صنعتی و خلق مزیت های رقابتی را به بحث گذاشته است. ابتدا خلق مزیت به عنوان فرآیند کاربرد سیاست راهبردی تجاری برای کشورهای در حال توسعه مطرح می شود. پس از آن ابزارهای حمایتی برای خلق مزیت معرفی شده و در پایان، تجربه کره جنوبی در این زمینه ارایه می شود.
کلید واژه: سیاست راهبردی تجاری، استراتژیک، کره جنوبی، سیاست صنعتی، مزیت رقابتی
نویسنده(گان): سیدحسین میرجلیلی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1386
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه