ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 21 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 96
بازدید دیروز: 30,405
بازدید کل: 158,969,125
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 46
کاربران حاضر: 46
تعداد دریافت: 12
تعداد بازدید: 1987
آثار و پیامدهای جهانی سازی اقتصاد
چکیده:
به عقیده بسیاری از اندیشمندان، در دنیای امروز جهانی شدن یکی از روندهای اساسی است که دارای آثار و پیامدهای راهبردی فراوانی برای کشورها و مناطق گوناگون می باشد. نظر به چنین اهمیتی، صاحبنظران متعدد از منظر تئوری های متفاوتی به بررسی این پدیده و آثار و تبعات آن پرداخته اند. آنچه از نتایج این تحقیقات می توان استنباط نمود، آن است که به طورکلی دو دیدگاه در خصوص پدیده جهانی شدن مطرح است. عده ای از این پدیده با عنوان پروژه نام می برند و به زعم گروهی دیگر جهانی شدن یک پروسه است. گروه نخست جهانی شدن را بیشتر یک فرصت می دانند و گروه دوم در تحلیل نهایی آن را عمدتاً یک تهدید ارزیابی می نمایند. در این مقاله ضمن تبیین مفهوم و مولفه های جهانی شدن، بر این نکته تأکید می شود که جهانی شدن مانند بسیاری از مقولات دیگر، می تواند برای اقتصاد ایران فرصت ساز یا تهدیدزا باشد. تبلور هریک از این دوحالت ربط وثیقی با نحوه مواجهه و مدیریت این پدیده دارد. هر چند از تحلیل فرصت ها و تهدیدات بیان شده در این نوشتار می توان اظهار داشت که جهانی شدن برای جمهوری اسلامی بیش از آنکه فرصت باشد، تهدید است.
کلید واژه:
جهانی سازی، اقتصاد، پیامدها، تجارت الکترونیکی
نویسنده(گان):
مهتاب خیاط فراهانی
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
تحلیل اقتصادی
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
10
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
148 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved