ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 9,294
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,589,342
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 216
کاربران حاضر: 216
تعداد دریافت: 2
تعداد بازدید: 1606
بورس های کالایی و نقش وزارت بازرگانی
چکیده:
بورس ها (اوراق بهادار- کالا)، بازارهای متشکل و سازمان یافته ای هستند که در طول سه سده اخیر بر پایه تکامل و کارایی روزافزون خود، منشأ آثار متعدد اقتصادی شده اند، به طوری که هم اکنون تصور اقتصادهای مدرن بدون بورس دشوار شده است. در بورس کالا، با تبدیل بخشی از شبکه سنتی داد و ستد، به یک شبکه سازمان یافته و با سازوکارهای مشخص و معلوم، امکاناتی در جهت رفع پاره ای از مشکلات و دغدغه های موسوم به نوسانات قیمتی و ریسکهای تولیدی و نقدینگی به وجود می آید. به طور خلاصه مزایای بالقوه ای همچون بهبود نظام اطلاعاتی و شفافیت قیمت و کارایی بازار از جنبه برقراری قانون تک قیمتی در بازار برای بورس ها برشمرده می شود. در این نوشتار، عوامل تشکیل دهنده بورس های کالا، منافع مترتب بر آن و مجموعه الزامات موفقیت بورس های کالا مورد بحث قرار گرفته است.
کلید واژه:
بورس کالا، وزارت بازرگانی، نقش دولت
نویسنده(گان):
منیژه فلاحت
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
17
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
99 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved