ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 10,940
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,521,218
کاربران عضو: 3
کاربران مهمان: 117
کاربران حاضر: 120
تعداد دریافت: 2
تعداد بازدید: 1759
بارکد و موانع اجرایی شدن آن در کشور (با تأکید بر موانع فرهنگی)
چکیده:
گسترش فن آوری نوین در زمینه فن اوری اطلاعات (IT)، امروزه تمام عرصه های زندگی اقتصادی-اجتماعی انسانها را در بر گرفته است. استفاده از فن آوری های نوین، سرعت انجام امور را بیشتر کرده و بسیاری از تشریفات اداری طولانی و ناکارآمد را برطرف ساخته است. امروزه به دلیل امکان انتقال داده ها با رایانه از طریق تبدیل اطلاعات به صورت بارکد و خواند آن توسط تجهیزات خاص، استفاده از بارکد رشد فزاینده ای یافته است. با جهانی شدن بازار مصرف کالاها، تولیدکنندگان با استفاده از بارکد، محصولات خود را شماره گذاری و عرضه می نمایند که این مسأله به نظام مند شدن عوامل موجود در مسیر عرضه کالا و نیز هویت دار شدن محصولات در تمام جهان کمک کرده است. استفاده از برچسب قیمتی الکترونیکی (بارکد) همچنین ازجمله ابزارهای لازم برای تنظیم بازار است. این مقاله ضمن مروری بر ادبیات این موضع، موانع و مشکلات استفاده فراگیر استفاده زا بارکد در اقتصاد ایران را به بحث گذاشته است.
کلید واژه:
بارکد، موانع فرهنگی، EAN، مزایا
نویسنده(گان):
مهرداد ایزدی
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
فناوری اطلاعات
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
8
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
218 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved