ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 9,976
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,590,024
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 195
کاربران حاضر: 195
تعداد دریافت: 6
تعداد بازدید: 2127
کارت بازرگانی، شرایط صدور، آثار و الزامات آن
چکیده:
در ایران تا زمانی که صادرات و واردات در انحصار دولت بود، قوانین، مقررات و تشریفات مربوط به آن نیز محدود و کمتر بود. کم کم به همان اندازه که واگذاری امور صادرات و واردات به اشخاص بیشتر شد، قوانین و مقررات و سازکارهای نظارتی دولت بر تجارت خارجی نیز افزایش یافت. برای نیل به اهداف دولت در تدوین قوانین و مقررات صادرات و واردات، اولین قدم شناسایی فعالان بخش تجارت خارجی و نظارت و کنترل بر فعالیت های آنهاست. این امر موجب شکل گیری و بروز پدیده کارت بازرگانی در نظام تجاری و قوانین و مقررات مربوط به صادرات و واردات کشور شد. این مقاله ضمن مروری بر سابقه و تاریخچه صدور کارت بازرگانی، شرایط و کارایی آن در نیل به سیاست توسعه صادرات غیرنفتی را مورد بررسی قرار داده است.
کلید واژه:
کارت بازرگانی، اتاق بازرگانی، شرایط صدور
نویسنده(گان):
محمد صادق (شهرام) حسن پور
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
12
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
240 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved