ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 10,236
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,590,284
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 232
کاربران حاضر: 232
تعداد دریافت: 13
تعداد بازدید: 1791
اندازه گیری جهانی شدن
چکیده:
جهانی شدن، اساس شبکه ارتباطی بین ملتها است. چنان که اقتصاد کشورها به واسطه ی تجارت بین المللی کالا و خدمات و به واسطه جریان سرمایه (اعم از سرمایه گذاری مستقیم خارجی، پرتفو وام ها و کمک ها) و نیز به خاطر مهاجرت نیروی کار با یکدیگر مرتبط اند. تولید محصولات افزایش یافته است و این تولیدات میان شبکه های اشتراکی تقسیم می شود. در واقع فن آوریهای ارتباطی مدرن، طرق جدید حمل و نقل و جریان آزاد سرمایه در سطح بین المللی باعث کاهش هزینه های حمل و نقل شده و بسیاری از واحدهای تولیدی را از لحاظ جغرافیایی متحرک می سازند. این موضوع باعث شده تا واحدهای تولیدی که برای آنها توسط دولت مشکلاتی ایجاد می شود، یک راه حل جدید داشته باشند، به این معنا که بتوانند قسمتی از تولید را از کشور خارج کنند. اما باید دید چه تصوری از جهانی شدن وجود دارد. این مقاله ضمن ارائه شاخص هایی برای اندازه گیری جهانی شدن، دیدگاههای موافقان و مخالفان این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.
کلید واژه:
جهانی شدن، اندازه گیری
نویسنده(گان):
پیترا. جی. ون برجیک، نیکو دبلیو. منسینک، مینا مهرنوش (مترجم)
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
8
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
217 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved