ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 7,727
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,587,775
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 211
کاربران حاضر: 211
تعداد دریافت: 4
تعداد بازدید: 1677
بازارشناسی: افغانستان
چکیده:
هدف از این بررسی، شناخت توانمندیهای ایران و افغانستان در تجارت کالایی و بهره گیری از فرصت های فراروی دوکشور است. در این مقاله، با استفاده از شاخص مزیت نسبی اشکار شده، امکانات مبادلاتی ایران و افغانستان بر مبنای محاسبه پتانسیل های تجاری دو کشور بررسی می شود. همچنین اقلام تجاری طرفین (بر مبنای کد شش رقمی) شناسایی شده و بسترهای لازم جهت انعقاد یک موافقتنامه تجارت آزاد مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج این بررسی حاکی از آن است که اگرچه در حال حاضر سهم دو کشور در تجارت دوجانبه اندک است، لیکن افزایش آن (به ویژه صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان) می تواند تا دوبرابر تحقق یابد و امکان همکارهای متقابل و سرمایه گذاری مشترک مورد توجه قرار گیرد.
کلید واژه:
بازارشناسی، افغانستان، اقتصاد، تجارت، واردات، صادرات
نویسنده(گان):
فاطمه مهدی پور تملی
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
بازاریابی
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
13
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
754 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved