ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 2,803
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,513,081
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 92
کاربران حاضر: 92
تعداد دریافت: 11
تعداد بازدید: 1954
بررسی استاندارهای مدیریت کیفیت و کاربرد آنها در تجارت
چکیده:
آنچه مسلم است موفقیت در رقابت های تجاری نیازمند ایجاد، استمرار و ارتقا راهبردهای نظام مند و پایداری است که موجب ایجاد تحول در عملکرد بنگاههای اقتصادی در محیط بیرونی می شود. ازجمله مهمترین راهبردهایی که می تواند در دستیابی به بازارهای جهانی مدنظر قرار گیرد می توان به ایجاد شبکه های تجاری، گسترش کیفیت و بهره وری و همچنین تمایل به کارآفرینی اشاره کرد؛ البته پایه ریزی این راهبردها تابعی از متغیرهای زمانی و مکانی است. با توجه به تدوین استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت مانند ایزو، هم اکنون بستری هماهنگ جهت زورآزمایی در عرصه تجارت جهانی و مقوله کیفیت فراهم شده است که از سال 1987 تاکنون دوبار در سالهای 1994 و 2000 مورد بررسی مجدد قرار گرفته و با لحاظ کردن تجربیات قبلی و دیدگاههای جامعه جهانی اصلاح شده است. به طوری که امروزه، داشتن گواهینامه مدیریت کیفیت یکی از مهمترین الزامات برای صادرات به کشورهای مختلف جهان است. با توجه به اهمیت استانداردهای مدیریت کیفیت و کاربرد آنها در تجارت، در این مقاله تصویری از انواع استاندارهای مدیریت کیفیت به همراه ویژگی ها و دامنه کاربرد آنها ارائه شده است.
کلید واژه:
استاندارد، مدیریت کیفیت، تجارت، HACCP، ایزو، OHSAS، QS، Sogedac
نویسنده(گان):
زهرا آقاجانی
منبع:
نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع:
تولید
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
6
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
157 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved