شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 10,358
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,590,406
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 257
کاربران حاضر: 257
«اصلاحات در راه آهن ژاپن» بهسازی ساختار راه آهن ملی ژاپن
چکیده:

تا قبل از جنگ جهانی دوم، مدیریت راه آهن دولتی ژاپن با وزارت راه آهن بود. بعد از جنگ، در سال 1948، زنرال مک آرتور، فرمانده ارشد متفقین، دستور تجدید ساختار شرکتهای مهم دولتی ژاپن به شکل شرکتهای سهامی عام را به دولت داد. شرکت سهامی عام برای دولت ژاپن، مفهومی جدید بود. بنابراین از طرف بروکرات ها که مخالف تبدیل راه آهن دولتی به شرکتی مستقل بودند، مقاومت قابل توجهی در این ارتباط وجود داشت. قصد اصلی ژنرال مک آرتور و کارشناسانش این بود که در عین حفظ مالکیت دولتی، مسئولین راه آهن استقلال در مدیریت داشته باشند (شبیه شرکتهای خصوصی). آنها انتظار داشتند با انجام چنین کاری، اختلافات در حال رشد بین مقامات راه آهن و اتحادیه های کارگری، بدون دخالت دولت، حل شود. درنتیجه، در ژوئن 1949، راه آهن دولتی به شکل شرکت سهامی عام تجدید ساختار یافت و راه آهن ملی ژاپن (JNR) نامگذاری شد. این مقاله تجربه شرکت ملی راه آهن ژاپن را در گذار از یک شرکت با مالکیت دولتی به شرکت هایی با مالکیت و مدیریت خصوصی به بحث می گذارد.

کلید واژه: راه آهن، حمل و نقل، بهسازی ساختار، ژاپن، JNR
نویسنده(گان): بهزاد قائمی ، حجت ا... گودرزی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: پیرامون مدیریت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 6
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه