شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,318
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,503,807
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 115
کاربران حاضر: 115
نظریه تصویر و تصمیم راهبردی
چکیده:
جهان امروز جهان تصویر و رسانه است. معمولاً سه دوره برای انتقال مفاهیم ذکر می شود که عبارت اند از «دورۀ انتقال زبانی»؛ «مکتوب» و «تصویری». در حال حاضر کارآمدترین و ماندگارترین شیوۀ ابراز عقاید و تاثیرگذاری بر افکار عمومی تصویر است؛ به طوری که هر فرد به طور متوسط در روز بیشترین اطلاعات دریافتى خود را از رسانه های تصویری به دست مى‏آورد. امروزه جهان غرب به اهمیت، قدرت و فن تصویر پى برده است و از آن در همۀ قالب ها استفاده مى‏کند. با توجه به این نکته و اهمیت مسئلۀ فرهنگ سازى و نقش آن در تصمیم گیری های راهبردی، به ویژه در سیاست گذاری های کلان، توجه به ارتباط مستتر، اما عظیم تصویر و رسانه بر تصمیم گیری و به ویژه تصمیم گیری راهبردی ضروری است. موضوعی که متاسفانه در فرهنگ علمی کشور و در تحلیل های مدیریتی و اجتماعی کمتر مدنظر بوده است. با عنایت به چنین جایگاه ویژه ای، در این مقاله ضمن بررسی موضوع مدیریت رسانه و نقش تصمیم گیری در آن، نگاهی به نظریۀ تصویر و تصمیم داریم و به ذکر نمونه های موردی آن در سطح امروز جهانی پرداخته ایم.
کلید واژه: تصویر، رسانه، تصمیم گیری راهبردی، مدیریت رسانه، تصمیم گیری و تصویرپردازی
نویسنده(گان): غلامرضا گودرزی
منبع: نشریات معتبر مدیریتی- ارسالی کاربران سایت
موضوع: تصمیم گیری
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1386
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه