شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 06 اسفند 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,424
بازدید دیروز: 38,882
بازدید کل: 160,469,381
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 184
کاربران حاضر: 184
اندازه گیری عملکرد زنجیره تأمین
چکیده:
در هنگام تحلیل عملکرد سیستم ها ، استفاده از عبارات کیفی از قبیل “خوب”، “مناسب“، “کافی” و “ضعیف“، مبهم می باشد. به همین دلیل، در این مواقع، معیارهای کمی بر معیارهای کیفی ترجیح داده می شوند . اما ، شاخصهای عملکرد کمی به تنهایی ممکن است نتوانند عملکرد سیستم را همانند شاخصهای عملکرد کیفی ارزیابی کنند . مشکل تعریف شاخصهای عملکرد کمی نیز به همین موضوع بر می گردد . محدوده اندازه گیری نیز در تعریف شاخصهای عملکرد مهم است، مثلا برای یک سازمان یا چند سازمان، یا برای یک خط تولید یا چند خط تولید.زنجیره تامین یک فرایند یکپارچه است که در آن مواد خام به محصول نهایی تبدیل می شوند، و به مشتری عرضه می شوند. هر زنجیره تامین معمولا شامل چهار بخش عرضه ، تولید، توزیع و مشتری می باشد که هر یک از آنها از چند قسمت تشکیل شده اند. پیچیدگی زنجیره تامین ارتباط مستقیم با تعداد بخشها و قسمتهای زیرمجوعه دارد . هدف این مقاله توسعه چارچوبی برای انتخاب شاخصهای اندازه گیری عملکرد زنجیره تامین می باشد.
کلید واژه: زنجیره تأمین، مدیریت عملکرد، شاخص عملکرد، اندازه گیری عملکرد
نویسنده(گان): مسعود سلیمانزاده، مریم عابدی
منبع: دومین سمینار لجستیک
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.