شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,070
بازدید دیروز: 19,615
بازدید کل: 152,203,326
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 46
کاربران حاضر: 46
طراحی یک متدلوژی برای شناسایی تأخیرات پروژه های بزرگ و ارایه راهکارهای بهبود ؛ مطالعه موردی: پروژه های ساخت تجهیزات پتروشیمی
چکیده:
محیط اجرای پروژه ها بسیار پیچیده و پویا است. به گونه ای که این محیط پویا مدیریت پروژه ها را از مدیریت سازمانهای غیر پروژه ای و عادی متمایز می کند. نهاده های متعددی با حوزه های کاری متفاوت در پروژه ها دخیل هستند. تاثیر منفی این نهاده ها بعلاوه محیط پویای بیرونی تأخیر پروژه ها را اجتناب ناپذیر می کند. اما جبران تأخیرات و جلوگیری از تکرار آنها در پروژه های بعدی مستلزم شناسایی این تأخیرات و تسهیم آن بین نهاده های درگیر در پروژه ها است که امری به مراتب پیچیده می باشد. به همین منظور این مقاله درصدد ارایه یک متدلوژی جهت شناسایی تأخیرات است. این متدولوژی شامل چهار مرحله عمومی شناخت اولیه، شناخت تفصیلی، تحلیل و ارائه راهکار است. هر کدام از این مراحل مشتمل بر گام های مختلفی است. بر اساس این متدولوژی دلایل مختلف تأخیر از جانب نهاده های مختلف شناسایی شده و راهکارهایی برای آنها ارایه می گردد.
کلید واژه: مدیریت پروژه، پروژه های بزرگ، تأخیر، پتروشیمی
نویسنده(گان): عبدالکریم پهلوانی، بهروز زارعی
منبع: دومین کنفرانس مدیریت پروژه
موضوع: مدیریت پروژه
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.