ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 12,947
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,523,225
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 145
کاربران حاضر: 145
تعداد دریافت: 8
تعداد بازدید: 2967
چالشهای پیش روی صنعت خودروی ایران، در آستانه پیوستن به WTO (موردکاوی : شرکت ایران خودرو)
چکیده:
WTO به عنوان یکی از 119 مولفه پارادایم موج سوم، مهم ترین چالش استراتژیک برای بخش صنعت خودروی کشور محسوب می گردد. این مقاله یافته های مطالعه ای را ارایه می دهد که چگونگی پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی و تبعات آن در بخش صنعت خودرو را مورد بررسی قرار داده است. در این تحقیق ابتدا با استفاده از ابزار SD وضع موجود شرکت ایران خودرو مدل سازی شده و سپس با اعمال دو سناریو به مدل، مبنی بر اینکه اگر بسترسازی های لازم جهت ورود به مذاکرات دو یا چند جانبه ی WTO در بخش صنعت خودرو صورت بپذیرد و یا نپذیرد، چالش ها و فرصت های پیش روی شرکت ایران خودرو (در حوزه خرد) و بخش صنعت خودروی کشور(در حوزه کلان) چه خواهد بود. در نهایت سیاست های بهینه جهت تصمیم گیری های استراتژیک شرکت مذکور، ارایه می شود.
کلید واژه:
مزیت رقابتی، رقابت پذیری، بخش صنعت خودرو، WTO، SD
نویسنده(گان):
کوروش برارپور
منبع:
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
مدیریت استراتژیک
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1383
تعداد صفحات:
28
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
1.19 MB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved