شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,979
بازدید دیروز: 17,614
بازدید کل: 152,249,469
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 28
کاربران حاضر: 28
مدلهای تجارت الکترونیکی در مدیریت زنجیره تأمین صنایع خودروسازی ایران
چکیده:
گسترش تجارت الکترونیک و انجام مبادلات روز افزون شرکتها، موسسات و افراد بر پایه ابزارهای تجارت الکترونیک بر کسی پوشیده نیست. از دیگر سو استفاده از تجارت الکترونیک باعث سود آوری الزامی کسب و کار شرکتها نخواهد بود بلکه ضروری است که شرکتها از مدل های مناسبی بهره گیرند.تجارت الکترونیک بر پایه مزایای خود شامل کاهش هزینه، تغییر ابعاد بازار و افزایش سرعت فعالیتها؛ از یک طرف بسیاری ازمدل های سنتی تعامل با زنجیره تامین را شکلی تازه بخشیده و از طرف دیگرمدل های نوین تجاری ایجاد نموده که بدون استفاده از این مزایا قابل اجرا نبوده اند.استفاده موفقیت آمیز شرکتها از مدل های تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره تامین منوط به استفاده از مدل های مناسبی است که بر اساس شرایط محیطی و بازار هدف یک شرکت و شرایط داخلی آن طراحی شوند.در این مقاله با توجه به ویژگی های مدل های تجارت الکترونیکی و شرایط کشور در زمینه خودرو سازی، یک مدل تجارت الکترونیک جهت صنایع خودرو ارایه می گردد. این مدل در پی بهره برداری از مزایای تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره تولیدصنایع خودروسازی می باشد. همچنین تلاش شده است تا با توجه به واقعیات موجود در مورد نقاط ضعف و قوت صنعت خودروی ایران امکان اجرای این مدل با شرایط موجود صنعت خودرو و بسترهای موجود تجارت الکترونیک کشور فراهم باشد.
کلید واژه: تجارت الکترونیک، مدلهای تجاری، مدیریت زنجیره تأمین، B2B، بورس های الکترونیکی، صنعت خودروسازی
نویسنده(گان): سعید احمدی بهنام
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.