شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,159
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,670,162
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 106
کاربران حاضر: 106
بکارگیری رویکرد شش سیگما در شرکت پلی اکریل ایران
چکیده:
با توجه به تغییرات مستمر و افزایش روزافزون شتاب و سرعت آن در عرصه های مختلف، بویژه در زمینة فناوری اطلاعات، تولید و خدمات، اوضاع اقتصادی و سلیقة مشتریان؛ فضای رقابتی بین سازمانها در حوزه کسب و کار بیش از پیش تشدید شده است. چنین وضعیتی شرایط تصمیم گیری را برای مدیران دشوارتر و پیچیده تر نموده است. بطوریکه اگر آنها مسیر مطلوب را تشخیص ندهند، سازمان خود را به ورطة هلاکت و نابودی می کشانند و در صورت تشخیص درست به قدرت رقابتی خود در مقابل رقبای داخلی و خارجی افزوده، حیات و بقاء خود را تضمین نموده اند . افزایش قدرت رقابتی سازمانها در گرو تولید محصولات و یا ارائه خدمات با قیمت مناسب، کیفیت مطلوب، خدمات پس از فروش به مشتریان و نهایتاً تأمین حاشیه سود مناسب برای سهامداران می باشد. یکی از عوامل محوری تأثیر گذار در افزایش قدرت رقابتی سازمانها، انتخاب و بکارگیری صحیح و اثربخش رویکردهای بهبود می باشد که در این مقاله تجربه موفق شرکت پلی اکریل ایران در زمینه بکارگیری روش شناسی شش سیگما آورده شده است. شرکت پلی اکریل ایران در 45 کیلومتری جاده اصفهان- مبارکه واقع شده و تولیدکننده مواد اولیه صنایع نساجی شامل نخ، الیاف و تاپس پلی استر و الیاف و تاپس اکریلیک می باشد.
کلید واژه: شش سیگما، چرخه DMAIC
نویسنده(گان): شهرام کرمی، مرتضی عطائی
منبع: اولین همایش ملی مدیریت صنعتی
موضوع: تولید
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 8
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.