در این مقاله یک رویکرد سیستمی به منظور یافتن استراتژی نگهداری بهینه برای سیستم مدیریت راه با استفاده از مدل HDM بانک جهانی نشان داده می شود . با تعیین تمام اطلاعات ضروری ، مانند مشخصه های فیزیکی و محیطی قطعات راه ، ترافیک عبوری ، مشخصات ناوگان وسایل نقلیه ، قیمت های واحد و ... می توان از HDM-4 برای محاسبه سود خالص مبتنی بر تاریخچه زوال راه و پیش بینی روند هزینه های کاربر راه و هزینه های نگهداری در طی دوره آنالیز استفاده کرد . استراتژی فوق به عنوان مجموعه ای از گزینه های نگهداری بهینه متناسب با سطوح مختلف ترافیک و شرایط متفاوت ابتدایی راه تعریف می شود . کمینه کردن مجموع هزینه های اداره راه و هزینه های کاربر راه و یا بیشینه کردن سود خالص حاصل شده در دوره آنالیز به عنوان تکنیک اجرای این استراتژی می باشد . اطلاعات پایه ای که در آنالیز مورد استفاده قرار گرفته اند از شرایط کشور ویتنام برداشت و سایر پارامترها نیز متناسب با شرایط محلی کالیبره شده اند . یافته های حاصل اداره راه را در بکارگیری بهتر کارهای نگهداری در زمان درست یاری و در نهایت موجب پس انداز بخشی از هزینه های حمل و نقل برای کشور می شود .