شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,114
بازدید دیروز: 17,154
بازدید کل: 152,208,524
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 39
کاربران حاضر: 39
داده های ترافیکی و نقش آن در اولویت بندی پروژه های روسازی راه به کمک نرم افزار HDM-4
چکیده:

در این مقاله یک رویکرد سیستمی به منظور یافتن استراتژی نگهداری بهینه برای سیستم مدیریت راه با استفاده از مدل HDM بانک جهانی نشان داده می شود . با تعیین تمام اطلاعات ضروری ، مانند مشخصه های فیزیکی و محیطی قطعات راه ، ترافیک عبوری ، مشخصات ناوگان وسایل نقلیه ، قیمت های واحد و ... می توان از HDM-4 برای محاسبه سود خالص مبتنی بر تاریخچه زوال راه و پیش بینی روند هزینه های کاربر راه و هزینه های نگهداری در طی دوره آنالیز استفاده کرد . استراتژی فوق به عنوان مجموعه ای از گزینه های نگهداری بهینه متناسب با سطوح مختلف ترافیک و شرایط متفاوت ابتدایی راه تعریف می شود . کمینه کردن مجموع هزینه های اداره راه و هزینه های کاربر راه و یا بیشینه کردن سود خالص حاصل شده در دوره آنالیز به عنوان تکنیک اجرای این استراتژی می باشد . اطلاعات پایه ای که در آنالیز مورد استفاده قرار گرفته اند از شرایط کشور ویتنام برداشت و سایر پارامترها نیز متناسب با شرایط محلی کالیبره شده اند . یافته های حاصل اداره راه را در بکارگیری بهتر کارهای نگهداری در زمان درست یاری و در نهایت موجب پس انداز بخشی از هزینه های حمل و نقل برای کشور می شود .

کلید واژه: سیستم مدیریت راه ، HDM-4 ، نگهداری رویه ، استراتژی نگهداری بهینه ، شاخص ناهمواری.
نویسنده(گان): سید احسان میرجعفری، محسن امیری
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت پروژه
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.