ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 15,462
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,505,951
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 66
کاربران حاضر: 67
تعداد دریافت: 7
تعداد بازدید: 2358
ارزیابی و رتبهبندی موانع شخصی خلاقیت مدیران در صنعت توریسم با استفاده از تکنیک¬های MADM(مطالعه موردی: مدیران هتلها و اقامتگاههای استان یزد)
چکیده:
رشد روز افزون ناآرامیها و چالشهای موجود در اقتصاد جهانی، کارشناسان حوزه اقتصادی را به فعالیت در حوزههایی با هزینه و ریسک پایین و بازدهی بالا متمایل ساخته است. یکی از این حوزهها که در قرن بیست و یکم بسیار مورد تأکید و توجه قرار گرفته است، صنعت گردشگری و توریسم میباشد. کشور ایران نیز با توجه به ویژگی چهار فصل بودن آن و جاذبههای گوناگون، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. لذا سیاستگذاران، در برنامههای مختلف توسعه، بویژه برنامه چهارم توسعه، به این مهم اشاره نموده و راهکارهایی برای بهبود آن مطرح شده است. همچنین، با توجه به اهمیت خلاقیت و ایدههای خلاق در بین مدیران جهت رشد و توسعه حوزههای مختلف، لزوم توجه به آن در صنعت گردشگری لازم و ضروری میباشد. اما، وجود برخی موانع، دستیابی به این اهداف مورد نظر را دشوار نموده و مشکلاتی را در پی داشته است؛ که از مهمترین و عمدهترین آنها، موانع شخصی خلاقیت مدیران میباشد. بر این اساس، در مقاله حاضر به ارزیابی این گروه از موانع پرداخته و ضمن اولویتبندی اهمیت عوامل با بهره گیری از تکنیکهای تصمیم گیری، راهکارهای مناسب در هر زمینه ارائه گردیده است. بدین منظور، مدیران هتلها و اقامتگاههای استان یزد به عنوان مورد مطالعه مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق از نوع تحلیلی ـ توصیفی میباشد. بدین منظور دادههای مورد نیاز با استفاده از روش پرسشنامهای و از طریق نمونهگیری جمعآوری و نتایج حاصل با استفاده از تکنیک¬های آماری مورد تحلیل قرار گرفت.
کلید واژه:
خلاقیت مدیران ـ توریسم ـ TOPSIS ـ هتلها و اقامتگاه¬های استان یزد
نویسنده(گان):
سید حیدر میرفخرالدینی، داریوش فرید، سید حسن حاتمی نسب، رضا طالعیفر
منبع:
دومین کنفرانس خلاقیت و نوآوری
موضوع:
مدیریت جهانگردی
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1387
تعداد صفحات:
11
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
261 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved