ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 04 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 3,478
بازدید دیروز: 26,409
بازدید کل: 158,540,165
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 95
کاربران حاضر: 96
تعداد دریافت: 12
تعداد بازدید: 2861
بررسی عوامل تأثیرگذار بر سازمانهای کارآفرینی در حوزه های دانش مدار در کوتاه کردن فاصله شروع کسب و کار تا رشد شرکتهای کوچک و متوسط
چکیده:
اهمیت شرکت های کوچک و متوسط SMES که برخوردار از مدیریت کارآفرینی می باشند و در حوزه های تولیدی و خدماتی دانش مدار( Knowledge intensive) فعالیت دارند در سه فاز ایجاد اشتغال های مولد و پایدار، تولید ارزش افزوده و تقویت زنجیره ارزشی و نهایتاً توسعه روند رو به رشد نوآوری ها را به همراه خود داشته است . ولی آنچه از اذهان دور مانده است نقش محوری و کلیدی کارآفرینان در بکارگیری استراتژی های پیشرو جهت کوتاه کردن فاصله راه اندازی یک کسب و کارمبتنی بر نوآوری تا رسیدن به مرحله رشد و بهره برداری رقابتی( Competitive harvesting) می باشد. در این مقاله ضرورت کوتاه کردن فاصله شکل گیری کسب و کارهای کارآفرینانه تا مرحله ر شد شرکت های کوچک و متوسط در ورود به اقتصاد رقابتی و همچنین بهره گیری کارآفرینان دانش محور از عوامل موثر و تأثیر گذار بر حضور فعال و پیشرو در فضای رقابتی مورد تجزیه و تحلیل همراه با نتایج بدست آمده از یک تحقیقاتی میدانی ارائه خواهد شد. با توجه به شناخت عوامل اصلی تأثیر گذار بر کوتاه شدن فاصله راه اندازی کسب و کار تا مرحله رشد و ظرفیت سازی رقابت که برخی از آنها عبارتند از : تکنیک های مدیریتی مبتنی بر شناخت و تحلیل فرصت، دانش اجراء استراتژی مهندسی مجدد و کسب و کار BPRو نهایتاً عامل استفاده از استراتژی توازن BSC به منظور تقویت عوامل تأثیر گذار بر موفقیت همچون نیروی انسانی ماهر و دانش محور، جذب سرمایه و اعتبارات مالی، بکارگیری فناوری های پیشرفته و نهایتاً کشف فرصت های جدید و ایجاد نیاز در بازارها به منظور سهولت در فروش مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت . بنابراین هدف از این مقاله بررسی دقیق عوامل تأثیرگذار شرکت های کارآفرینی می باشندکه توانسته اند فاصله سطح عملکرد خود را در سه محور رقابت، نوآوری و کشف فرصت های جدید از زمان راه اندازی کسب و کار تا رسیدن به رشد مناسب و رقابت محوری را بشدت کوتاه کنند و در حقیقت کاهش شدید ریسک ماندگاری در فضای رقابتی مورد تحلیل قرار گرفته است.
کلید واژه:
کارآفرینی، شرکتهای کوچک و متوسط، دانش مدار، BPR، نوآوری، استراتژی
نویسنده(گان):
کامبیز طالبی
منبع:
اولین همایش ملی مدیریت صنعتی
موضوع:
کارآفرینی
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
15
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
223 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved