این پروژه در67 صفحه در دو بخش مجزا به طور بسیار کامل و با ارائه بررسیهای موردی و کاربردی به مبحث مدیریت ارتباط با مشتری و کسب و کار بین بنگاهی پرداخته و در بخش سوم این دو مفهوم را با هم یکپارچه می کند. بخش اول این پروژه به مبحث آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)می پردازد و در این بخش این مباحث مطرح می شود: مفهوم کلی CRM، CRM چیست؟، ضرورت و اهمیت موضوع، حوزه عمل، تاریخچه CRM، هدف از CRM چیست؟، مفروضات اساسی CRM، ملزومات اجرای CRM، اصطلاحات مرتبط با CRM، دستاوردهای کلی CRM، موضوعات مورد بحث در CRM، انواع مشتریان، ضرورت به کارگیری CRM ، ویژگیهای کاربردی CRM، مزایای استفاده از سیستم CRM، انواع فناوری CRM، مراحل اجرای CRM، مدلی برای توسعه CRM، رضایت مشتری، رضایت مشتری چه اثری در کسب و کار یک عرضه کننده دارد؟، برای ایجاد رضایت مشتری چه باید کرد؟، تجربیات مشتری مداری،دلائل توجه به رضایت مشتری، عوامل مؤثر بر رضایت مشتری، مزایای رضایتمندی مشتری، مدل های رضایت مشتری، رفتار مشتری، ضرورت شناخت رفتار مشتری ومصرف کننده، فرآیند تصمیمگیری رفتارمصرفکننده، رابطه CRM واستراتژی، سطوح مشتریان و انواع ساختارهای توجه به مشتریان در CRM، چرخه استراتژی CRM ، برنامه ریزی استراتژیک CRM، مدلی برای CRM در ایران، مدلهای CRM در سازمانهای امروزی، مورد کاوی مدل ارائه شده در شرکت هواپیمایی هما، زمینه های لازم جهت ایجاد CRM در تدارکات شرکت نفت و گاز آغاجاری، نرم افزارهای CRM . بخش دوم شامل آشنایی با مدل کسب و کار بین بنگاهی (B2B) می شود. این بخش شامل موارد زیر است. کسب و کار الکترونیک، تجارت الکترونیک ، تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک، شیوه های کسب و کار الکترونیک، انواع کسب و کار الکترونیک، مزایای استفاده از کسب و کار الکترونیک ، معایب کسب و کار الکترونیک، چارچوب تحلیلی کسب و کار الکترونیک، تجربه هند در کسب و کار الکترونیک، تاثیر فناوری اطلاعات بر ابعاد فعالیتهای بازاریابی، مدیریت ارتباط با مشتری و اهمیت آن در تجارت الکترونیک ، چالشهای فرآوری مدیریت ارتباط با مشتری در تجارت الکترونیک، مشکلات فناوری اطلاعات در بخش صنایع و سازمانهای کشور تجارتهای الکترونیک B2B (تجارتهای میان صنایع)، مدل هایB2B ، تقسیم بندی B2B ها، نگاهی به سایت ALIBABA.COM، الگوسنجی مدلهای تجاری سایتهای B2B فعال در شرکتها، استراتژیهای توسعه سایت ها، نکاتی در جذب شرکتهای ایرانی به بازارهای B2B ، مدل ایرانی B2B، استراتژی رشد مدل B2B . بخش سوم ؛ یکپارچه سازی مفاهیم CRM و B2B است که شامل موارد زیر می شود:شباهتهای B2B و CRM، تفاوتهای B2B و CRM، مزایای یکپارچه سازی B2B و CRM، حالتهای ممکن در ترکیب CRM و B2B ، ایده هایی از موارد استفاده مشترک از B2B و CRM