شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,471
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,519,749
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 123
کاربران حاضر: 124
طراحی استراتژیک زنجیره عرضه برای محصول جدید با استفاده از مدلسازی فازی
چکیده:
در این مقاله طراحی استراتژیک زنجیره عرضه برای محصول جدید مورد بررسی قرار می گیرد. برنامه ریزی یک زنجیره عرضه برای محصول جدید نیازمند در نظر گرفتن عدم اطمینانها در تقاضا، هزینه و همچنین تغییرات در شرایط بازار در گذر زمان است. ما دو مدل برنامه ریزی ریاضی برای محصولات جدید را توسعه می دهیم: اولی ماندگاری مالی را مد نظر قرار می دهد و دومی شامل ماندگاری مالی و استواری در برابر عدم اطمینان است. این دو مدل برای تعیین چگونگی استفاده از تجهیزات تولید، توزیع، حمل و تعیین محصولات جدیدی که باید وارد بازار شوند، طراحی شده اند. برای اطمینان از استقبال لازم از محصول جدید در بازار، حدی برای سود حاصل از محصول جدید در نظر گرفته می شود. در این مدل پارامترهای غیر قطعی نظیر قیمت محصولات، هزینه ها، تقاضا و میزان سود به علت عدم وجود پیشینه تاریخی در مورد محصول جدید و همچنین متغیرهای تصمیم به صورت فازی در نظر گرفته می شوند.
کلید واژه: زنجیره عرضه، محصول جدید، تئوری فازی، مدلسازی فازی
نویسنده(گان): مهدی غضنفری، محمدرضا بهار نعمتی، آرزو مبشر
منبع: دومین سمینار لجستیک
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه