شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,051
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,519,329
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 91
کاربران حاضر: 93
مدل محاسبه نرخ تعرفه بار برای سیستم حمل و نقل ریلی
چکیده:
در این مقاله مدلی برای محاسبه نرخ تعرفه بار برای سیستم حمل و نقل ریلی توسعه داده شده است. حمل ونقل بار بوسیله راه آهن باتوجه به خصوصیات ویژه ای که راه آهن داراست از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و تعرفه ای که در قبال حمل بار بوسیله راه آهن گرفته می شود باید تمام هزینه ها را شامل شود. ازجمله این هزینه ها، هزینه های مربوط به افزایش لوکوموتیو در نشیب و فرازهای مختلف می باشد. با توجه به اهمیت قیمت گذاری و هزینه یابی بعنوان یکی از معیارهای مهم لجستیک ریلی، این تحقیق سعی بر برآورد این هزینه ها، با توجه به محدودیت هایی که شبکه حمل ونقل ریلی با آنها روبرو است را دارد. الگوریتم پیشنهادی برای هزینه یابی قطارهای باری براساس کیلومتر معادل طول مسیر ارائه داده شده است که این الگوریتم براساس معیارهایی مورد نظر در راه آهن اجراء شده است. با برآورد نمودن هزینه های واقعی، راه آهن می تواند استراتژی های مناسبی را در زمینه حمل و نقل بار اتخاذ نماید. در الگوریتم پیشنهادی هزینه ها را محدود به هزینه هایی که اضافه کردن لکوموتیو بر سیستم اعمال می کند مدنظر است. برای تصدیق اعتبار الگوریتم دو مطالعه موردی در این مقاله که در راه آهن اجرا شده است آوردیم. در مطالعات موردی انجام شده، به ترتیب 6 درصد و 7 درصد نرخ تعرفه محاسبه شده براساس الگوریتم پیشنهادی بیشتر از نرخ تعرفه محاسبه شده براساس روش محاسبه فعلی راه آهن می باشد.
کلید واژه: لجستیک ریلی، هزینه یابی، تعرفه بار، لکوموتیو
نویسنده(گان): جعفر رزمی، فریبرز جولای، اصغر وظیفه
منبع: اولین سمینار لجستیک 83
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1383
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه