شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,860
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,514,138
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 101
کاربران حاضر: 101
ایجاد پیوستگی بین فرآیندهای برآورد و کنترل هزینه در اجرای پروژه
چکیده:
فرآیند برآورد هزینه ها معمولاً قبل و حین اجرای پروژه انجام می شود، در حالیکه فرآیند کنترل هزینه طی اجرای پروژه معمول است. این دو فرآیند می تواند در دو سازماندهی متفاوت و توسط افراد مختلف انجام شود، بعلاوه نرم افزارهای مورد استفاده برای این دو فرآیند نیز متفاوت می باشد. به همین دلایل داده های برآورد هزینه و کنترل هزینه، معمولاً در جداول، سطوح و جزئیات متفاوتی قابل دسترسی می باشند.همین امر می تواند فرآیند کنترل هزینه را به خاطر ناسازگاری بین داده های برآورد هزینه و کنترل هزینه، پیچیده کند و در پایش و تحلیل هزینه های پروژه توسط مهندس کنترل هزینه و اتخاذ تصمیمات مدیریتی توسط مدیر پروژه، تأثیر گذار باشد.هدف از این مقاله بسط و گسترش سیستمی است که بتواند فرآیندهای برآورد هزینه (قبل از اجرای پروژه و حین انجام پروژه) و کنترل هزینه را یکپارچه نماید و خلاء بین این دو فرآیند را پر کند. ایجاد یک پایگاه داده ای مشترک، ضمن بر طرف کردن نیاز فوق، مدیریت پروژه را در اخذ تصمیمات یاری می نماید. این مقاله به شرح محتویات این پایگاه داده ای و نحوه گردش اطلاعات در آن می پردازد.
کلید واژه: برآورد هزینه، کنترل هزینه، مهندسی هزینه، بودجه پروژه
نویسنده(گان): علیرضا سیفی، الهام همای نیکفر، رضا قلعه اسدی
منبع: دومین کنفرانس مدیریت پروژه
موضوع: مدیریت پروژه
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه