شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,830
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,668,833
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 80
کاربران حاضر: 80
Brand Value in Virtual Worlds: An Axiological Approach
Abstract:

Online virtual worlds are rapidly becoming recognized as an important new channel for marketing and brand-building. However, the nature of the channel is likely to be quite different to other channels, including the Web. To explore this new channel, this research aimed at assessing the brand value of real-life brands that have moved to the virtual world of Second Life. Using axiology, we develop a scale to measure brand value and then assess the value of eight real-life brands in Second Life. The results demonstrate both the value of the methodology and the apparent differences in consumer perceptions of brand in the virtual world.

Keywords: online game; virtual world; marketing; brand value; Second Life. Track: New technologies and E-marketing
Author(s): Jan Mattsson , Stuart Barnes
Source: Journal of Electronic Commerce Research, VOL 9, NO 3, 2008
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2008
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله