New statistical analysis in marketing research with fuzzy data |
Abstract:
This research proposes new statistical methods for marketing research and decision making. The study employs a soft computing technique and a newstatistical tool to evaluate people's thinking. Because the classicalmeasurement system has difficulties in dealing with the non-real valued information, the study aims to find an appropriate measurement system to overcome this problem. The main idea is to decompose the data into a two-dimensional type, centroid and its length (area). The two-dimensional questionnaires this study proposes help reaching market information
|
Keywords: |
Decision making , Fuzzy statistics , Fuzzy data , Marketing research |
Author(s): |
Hsin-Cheng Lin , Chen-Song Wang , Juei Chao Chen , Berlin Wu |
Source: |
Journal of Business Research xxx (2016) |
Subject: |
بازاریابی |
Category: |
مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله |
Release Date: |
2016 |
No of Pages: |
6 |
Price(Tomans): |
0 |
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
|
ترجمه این مقاله موجود است. مشاهده ترجمه مقاله
|