شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 18,101
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,590,531
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 54
کاربران حاضر: 55
The influence of relationship marketing investments on customer gratitude in retailing
Abstract:

Customer gratitude represents the emotional core of reciprocity and plays a key force in developing and maintaining successful seller–buyer relational exchanges. Based upon personal interviews with 239 members of loyalty card programs of a department chain store, this study shows that alternative relationship marketing investments (i.e., direct mail, tangible rewards, interpersonal communication, and preferential treatment) have a differential influence on customers' gratitude and consequently behavioral loyalty. More specifically, results of this study indicate that preferential treatment is the most effective relationship marketing tactic to enhance customer gratitude, followed by interpersonal communication and tangible rewards, respectively. Management implications for retailers to increase customers' gratitude are discussed.

Keywords: Customer gratitude, Relationship marketing, Retailing, Loyalty programs
Author(s): Min-Hsin Huang
Source: Journal of Business Research 68 (2015) 1318–1323
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2015
No of Pages: 6
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله