شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 05 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 1,188
بازدید دیروز: 25,397
بازدید کل: 157,707,485
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 32
کاربران حاضر: 32
Human resources in tourism: Still waiting for change
Abstract:

This paper reviews key themes that impact on the role and management of human resources in tourism (primarily relating to work and employment) and assesses whether the past 20 years provides evidence of significant change within the sector. The paper considers the status of work in tourism and reflects upon the impact that key environmental developments have had upon employment—the practice of human resource management in contemporary tourism; the impact of global and social forces on perceptions of work and careers; the impact of ICT on work and employment in tourism; changing interpretations of skills within tourism; and the increasingly diverse nature of the tourism workforce in developed countries. Conclusions are drawn which point to a “hung jury” in considering whether change in the tourism workplace, over the review timeframe, has been ephemeral or more fundamental.

Keywords: Tourism; Hospitality; Human resource management; Work; Employment
Author(s): Tom Baum
Source: Tourism Management Volume 28, Issue 6, December 2007, Pages 1383–1399
Subject: مدیریت جهانگردی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2015
No of Pages: 9
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله