شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 19,111
بازدید دیروز: 21,025
بازدید کل: 151,941,168
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 64
کاربران حاضر: 64
The role of organizational control in outsourcing practices: An empirical study
Abstract:

Recent case study research has examined the role of organization control as a critical component of outsourcing performance (Kang et al. 2012a. Journal of Business Research 65, 1195–1201). In contrast to case study methodology, this paper aims to empirically examine the relationships among outsourcing strategies and organizational control in the Chinese context and refine the theoretical and managerial implications of the current research model. Based on data collected from 158 firms operating in China, this paper examines the impact of two types of outsourcing strategies on different organizational control measures. Our findings suggest that for efficiency-seeking outsourcing, output control and process control are appropriate in creating successful outsourcing practices. As for innovation-seeking outsourcing, social control and process control are the most effective options. Theoretical and managerial implications for strategic outsourcing are also discussed.

Keywords: Outsourcing strategies, Organizational control, Chinese context, Empirical study
Author(s): Mingu Kang, Xiaobo Wu, Paul Hong, Kihyun Park, Youngwon Park
Source: Journal of Purchasing & Supply Management 20 (2014) 177–185
Subject: تئوریهای مدیریت
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2014
No of Pages: 9
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله