شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,273
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,495,762
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 45
کاربران حاضر: 45
Structure and structural dimensions for knowledge-based organizations
Abstract:

Organizational forms have evolved over the decades. Organizational design reflects the systems view, which considers that structure consists of both hard and soft components, and is the superior composition of relationship between organizational elements. Structural dimensions are traditionally examined along three dimensions of formal relationship: hierarchical, functional, and the dimension of inclusion and centrality, underlining two prime types of structure: mechanistic and organic organizations. However, the knowledge economy makes new demands on organizational structuring based on processes. Informal structure better depicts actual organizational activities and reflects dynamic interaction that is critical to knowledge creation. This conceptual paper incorporates informal structure as an important dimension and further elaborates organizational structuring at a higher level: trust-based relationship, externally-oriented interactive relationship, and emotionally-inclusive relationship; and their importance in the attainment of organizational success in the knowledge economy.

Keywords: Knowledge management, Organizational structure, Systems
Author(s): Catherine L. Wang, Pervaiz K. Ahmed
Source: Measuring Business Excellence, (2003), Vol. 7 Iss: 1, pp.51 - 62
Subject: تئوریهای مدیریت
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2003
No of Pages: 12
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه