شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 12,904
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,666,908
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 83
کاربران حاضر: 84
Customer relationship management in small–medium enterprises: The case of Turkish tourism industry
Abstract:

In this study, the factors influencing the implementation of customer relationship management (CRM) at small and medium-sized tourism enterprises in Cappadocia were analyzed. The findings of the research indicate that communication-distribution infrastructure, business dynamics, customer relations and innovation-quality factors affect CRM. Business dynamics plays an especially critical role in customer relations. It was also determined that the most important barriers to small and medium-sized enterprises (SMEs) in the tourism sector are inadequate supporting budgets, lack of senior management commitment to CRM and poor communication.

Keywords: Customer relationship management (CRM); SMEs; Tourism sector; Factor analysis
Author(s): S-evki O¨ zgenera,, Rifat I˙raz
Source: Tourism Management Journal, 27, 2006 (scienceDirect)
Subject: مدیریت جهانگردی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2006
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله