ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 18,842
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,509,331
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 91
کاربران حاضر: 91
تعداد دریافت: 21
تعداد بازدید: 3912
بانکداری پیشرو و نیاز به چرخش های استراتژیک (موردکاوی: بانک کشاورزی)
چکیده:
نظام بانکی دولتی ایران با بیش از 17000 شعبه و 160000 نفر نیروی انسانی شاغل ، به عنوان مراکز مالی که اکثریت مردم با آنها سروکار دارند ؛ با تغییر الگوهای مختلفی روبروست . این چرخه تغییر الگوها تنها مختص به ایران و نظام بانکی موجود در آن نیست ؛ بلکه دامنه آن تمام سازمانهای آینده نگر را در بر می گیرد . سازمانهای آینده از کار یدی فاصله گرفته و به امور معرفتی و متکی بر دانش می پردازند . آنها از مبدأ مکانیزاسیون به سوی اتوماسیون حرکت می کنند و از سیستم بسته و ساختار متمرکز اختیار و تصمیم گیری دور شده و به سمت ساختار انعطاف پذیر روی می آورند. در این میان به ساختاری چابک و منعطف بیش از ساختار ایستا نیازمندند و از یکنواختی و اینرسی حاکم به سوی تنوع و بهبود محصولات و خدمات خود حرکت می کنند ؛ در نهایت از موفقیت ناشی از مقام و انحصار دوری گزیده و به صلاحیت و شایستگی و کاربردی نمودن دانش در سازمان خود می پردازند . اما قبل از عملیاتی نمودن تمام آرمانهای مذکور به راهبردهایی نیازمندند تا بتوانند بر تمام چالش های فرا روی خود فائق آیند. این مقاله بر آن است تا با کالبد شکافی فضای فعالیت نظام بانکی و معرفتی چالش های مختلف، راهبردهای گوناگون را که به عنوان الزامات نظام بانکی معرفی می شود در قالب تجارب بانک کشاورزی به شکلی نظام مند مطرح نماید .راهبردهای که به نظام بانکی کشور این توانایی را می دهد تا حرکت به سوی بانکداری پیشرو را با پایبندی به اصل مشتری مداری و ارزش آفرینی برای مشتریان تجربه نماید . در تدوین مقاله سعی شده تا ابتدا مفاهیم مربوطه در قالب ادبیات موضوع مطرح شوند . آنگاه برای ملموس تر نمودن مفاهیم ، اقدامات انجام شده در بانک کشاورزی به عنوان موردکاوی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد . تا خوانندگان بتوانند با جنبه های عملیاتی راهبر دهای مذکور ، آشنایی بیشتری حاصل نمایند.
کلید واژه:
چرخش استراتژیک، بانک کشاورزی، بانکداری الکترونیک، موسسه مادر، کارگروهی، کیفیت خدمات
نویسنده(گان):
منوچهر حیاتی
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
پول و ارز و بانکداری
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
26
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
303 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved