شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 27,374
بازدید دیروز: 54,568
بازدید کل: 151,794,254
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 165
کاربران حاضر: 166
Improving marketing success: The role of tacit knowledge exchange between sales and marketing
Abstract:

Successful organizations adapt their marketing strategies to marketplace changes. Boundary spanners, such as salespeople, because they are able to embed themselves in social networks outside the organization, play a key role in developing marketplace knowledge. However, if this knowledge remains solely with the boundary spanners, it cannot be used effectively to improve firmperformance. This study investigates tacit knowledge exchange between sales andmarketing and its ability to enhancemarketing success (i.e., marketing program innovativeness, relative efficiency, and relative effectiveness). In addition, by examining five antecedents hypothesized to influence tacit knowledge exchange, it provides guidance to sales and marketing managers, who desire to improve tacit knowledge exchange, and, in turn, marketing success

Keywords: Tacit knowledge exchange , Salespeople , Marketing success , Marketing process innovation , Marketing efficiency, Marketing effectiveness , Social networks
Author(s): Dennis B. Arnett , C. Michael Wittmann
Source: Journal of Business Research 67 (2014) 324–331
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2014
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله