شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 10 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,576
بازدید دیروز: 33,526
بازدید کل: 151,141,784
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 71
کاربران حاضر: 71
Consumer response to corporate irresponsible behavior: Moral emotions and virtues
Abstract:

A unique theoretical framework for explaining consumerword of mouth and protest behaviors against corporate irresponsibility is developed and tested. Through field surveys with adult consumers, this study demonstrates how consumers' negative moral emotional responses to corporate infractions instigate, in combination with other-regarding virtues, negative word of mouth and protest toward the corporation. Negative moral emotions include contempt, anger, and disgust; whereas other-regarding virtues entail justice, beneficence, equality, and communal cooperation. The results provide scholars andmanagerswith means of improving their understanding and handling of consumers' reactions to corporate irresponsibility

Keywords: Corporate social responsibility, Moral emotions, Other-regarding virtues, Negative word of mouth, Protest behaviors
Author(s): Silvia Grappi , Simona Romani , Richard P. Bagozzi
Source: Journal of Business Research 66 (2013) 1814–1821
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2013
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله