شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 04 بهمن 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,812
بازدید دیروز: 27,055
بازدید کل: 159,300,818
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 101
کاربران حاضر: 102
Investigating firm's customer agility and firm performance: The importance of aligning sense and respond capabilities
Abstract:

the widely accepted importance of agility, there is limited research on this construct. In this study we aim to conceptually define and operationalize firm's customer agility. We propose that agility comprises two distinct capabilities, sensing and responding, and we address the issue of alignment between these capabilities and its impact on performance. Using a dynamic capabilities framework, we formulate both matching and mediating perspectives on customer agility. Based on data collected from marketing managers, we tested hypotheses pertaining to the twomethods of alignment. The results indicate significant support for the role of both forms of alignment on performance. Implications for research and practice are discussed.

Keywords: Customer agility, Sense and respond ,Dynamic capabilities, Alignment
Author(s): Nicholas Roberts , Varun Grover
Source: Journal of Business Research
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2012
No of Pages: 7
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه