شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,761
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,670,764
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 79
کاربران حاضر: 79
Investigating firm's customer agility and firm performance: The importance of aligning sense and respond capabilities
Abstract:

the widely accepted importance of agility, there is limited research on this construct. In this study we aim to conceptually define and operationalize firm's customer agility. We propose that agility comprises two distinct capabilities, sensing and responding, and we address the issue of alignment between these capabilities and its impact on performance. Using a dynamic capabilities framework, we formulate both matching and mediating perspectives on customer agility. Based on data collected from marketing managers, we tested hypotheses pertaining to the twomethods of alignment. The results indicate significant support for the role of both forms of alignment on performance. Implications for research and practice are discussed.

Keywords: Customer agility, Sense and respond ,Dynamic capabilities, Alignment
Author(s): Nicholas Roberts , Varun Grover
Source: Journal of Business Research
Subject: بازاریابی
Category: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
Release Date: 2012
No of Pages: 7
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 ترجمه این مقاله موجود است.
مشاهده ترجمه مقاله