شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,382
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,585,812
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 17
کاربران حاضر: 17
The performance of recommender systems in online shopping: A user-centric study
Abstract:

This research investigates the effects of preference relaxation on decision-making performance of users in online preference-based product search contexts. We compare four recommender systems based on different preference relaxation methods in extensive user experiments with 111 subjects that use two realworld datasets: 1818 digital cameras and 45,278 used car advertisements gathered from popular e-commerce websites. Our results provide new insights into the positive impact of the Soft-Boundary Preference Relaxation methods on decision-making quality and effort. The paper extends previous studies on this topic and demonstrates that decision aids based on preference relaxation techniques can effectively enhance preference-based product search in online product catalogues and help alleviate common disadvantages of form-based filtering mechanisms

Keywords: Recommender systems Decision theory Preference relaxation E-commerce
Author(s): .
Source: Expert Systems with Applications 40 (2013) 5551–5562
Subject: تجارت الکترونیک
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 12
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.