شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 336
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,510,614
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 111
کاربران حاضر: 111
Customer data mining for lifestyle segmentation
Abstract:

A good relationship between companies and customers is a crucial factor of competitiveness. Market segmentation is a key issue for companies to develop and maintain loyal relationships with customers a well as to promote the increase of company sales. This paper proposes a method for market segmentation in retailing based on customers’ lifestyle, supported by information extracted from a large transactional database. A set of typical shopping baskets are mined from the database, using a variable clustering algorithm, and these are used to infer customers lifestyle. Customers are assigned to a lifestyle segment based on their purchases history. This study is done in collaboration with an European retailing company

Keywords: Retailing Clustering Segmentation Lifestyle
Author(s): .
Source: Expert Systems with Applications 39 (2012) 9359–9366
Subject: بازاریابی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2012
No of Pages: 8
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه