شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,537
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,661,540
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 82
کاربران حاضر: 82
Bagged Clustering and its application to tourism market segmentation
Abstract:

Aim of the paper istopropose asegmentation technique based onthe Bagged Clustering (BC)method.In the partitioning step of the BCmethod, B bootstrap samples with replacem ent are generated bydrawing from the original sample.The fuzzy C-medoids Clustering (FCMdC) method isrun oneach bootstrap sam- ple, obtaining (B  C) medoids and the membership degrees ofeach unit tothe different clusters.The sec- ond step consists in running ahierarchical clustering algorithm onthe (B  C) medoids.The best partition of the medoids isobtained investigating properly the dendrogram.Then each unit isassigne dtoeach cluster based onthe membership degrees observed inthe partitioning step.The effectiveness ofthe sug- gested procedure has been shown analyzing asuggestive tourism segmentation problem.Weanalyze two sample of tourists,each one attending adifferent cultural attraction,enlightening differences among clusters in socio-economic characteristics and inthe motivational reasons behind visit behavio

Keywords: Bagged Clustering Fuzzy C-medoids Dissimilarity measures for quantitative and qualitative data Tourism market segmentation Normalized weighted Shannon entropy
Author(s): .
Source: Expert Systems with Applications 40(2013)4944–4956
Subject: مدیریت جهانگردی
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 13
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.