ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 24,468
بازدید دیروز: 23,136
بازدید کل: 158,604,516
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 87
کاربران حاضر: 88
تعداد دریافت: 7
تعداد بازدید: 2145
بررسی عوامل موثر در بهبود پاسخگوئی در سازمانهای بخش دولتی
چکیده:
پاسخگوئی از موضوعات قابل بحثی است که همواره مورد توجه دولتها و زیر مجموعه های آنها در کشورهای مختلف قرار گر فته است .اگرچه بعضی از کشورها ممکن است به مسئله پاسخگوئی به صورت مستقیم نپرداخته باشند اما در اصلاحات بخش دولتی به پاسخگوئی و حتی اصلاح شیوه های فعلی آن توجه شده است . این مقاله به دنبال بررسی عوامل مؤثر بر بهبود پاسخگوئی در سازمانهای بخش دولتی شهرستان بوشهر است . هدف اساسی این مقاله تعیین آن دسته از عواملی است که در ایجاد پاسخگوئی در سازمانهای بخش دولتی تأثیرگذارند و سپس درصدد ارائه راهکارهایی جهت بهبود و افزایش پاسخگوئی است . در این پژوهش عوامل عملکردی سازمانهای بخش دولتی شامل شاخصهای واضح و صریح عملکرد ،انعطاف پذیری ساختارها و روشهای انجام کار ، تدوین منشور اخلاقیات ، اطلاع رسانی دقیق و بموقع و استفاده صحیح و کارآمد از فناوری اطلاعات به عنوان متغیرهای مستقل در پنج فرضیه در نظر گرفته شده است که در صدد بررسی تأثیر آنها بر بهبود پاسخگوئی (متغیر وابسته) در سازمانهای بخش دولتی شهرستان بوشهر بوده ایم .روش انجام این پژوهش ، توصیفی – همبستگی از شاخه تحقیقات میدانی است و از لحاظ ماهیت و وسعت کاربرد یک پژوهش کاربردی و از لحاظ زمانی ، یک تحقیق مقطعی به حساب می آید . در این تحقیق جامعه آماری مشتمل است بر مدیران و کارکنان با مدرک تحصیلی دیپلم به بالا سازمانهای تأمین اجتماعی ، مخابرات ، شهرداری و آب و فاضلاب شهرستان بوشهر و همچنین ارباب رجوع سازمانهای مورد اشاره ، ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامه است . دو پرسشنامه یکی ویژه کارکنان و دیگری ویژه مراجعان تهیه و توزیع گردید .اطلاعات حاصل از پرسشنامه ها به روش آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است در سطح آمار توصیفی از فراوانی ، درصد ، میانگین و انحراف معیار استفاده شده است . در سطح آمار استنباطی از آزمون t مستقل ، تحلیل واریانس یکطرفه ، آزمون توکی و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است . یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که تعیین شاخصهای عملکرد ، تدوین منشور اخلاقی ، اطلاع رسانی دقیق و به موقع و استفاده مؤثر و کارآمد از فناوری اطلاعات در سازمانهای بخش دولتی بر بهبود پاسخگوئی تأثیر مثبت دارد و در پایان پیشنهاداتی به منظور بهبود پاسخگوئی در سازمانهای بخش دولتی ارئه گردیده است .
کلید واژه:
بهبود پاسخگوئی، سازمانهای بخش دولتی، نظام پیشنهادات
نویسنده(گان):
علیرضا شیروانی
منبع:
سومین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
22
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
350 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved