شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,036
بازدید دیروز: 17,614
بازدید کل: 152,250,526
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 35
کاربران حاضر: 35
A study of the institutional forces influencing the adoption intention of RFID by suppliers
Abstract:

We extended the application of Roger’s model for evaluating the institutional forces influencing the adoption intention of RFID by retailer’s suppliers. Drawing on institutional theory, we examined how different institutional forces experienced by retailer’s suppliers were related to their relational investment on inter-organizational information sharing. Data collected from 130 major Taiwanese suppliers was used in our empirical analyses. We found that relational investment was the most critical adoption factor, which also indirectly enhanced organizational readiness for technological adoption intention. From a Taiwanese perspective, our findings should be helpful in understanding what factors significantly impact the adoption of RFID technology

Keywords: Diffusion of innovation Institution theory RFID Relational investment
Author(s): .
Source: Information & Management 50 (2013) 59–65
Subject: تئوریهای مدیریت
Category: مقاله مجله
Release Date: 2013
No of Pages: 7
Price(Tomans): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.